یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
امام جمعه شهرستان کهگیلویه

حوزه/امام جمعه شهر دهدشت با انتقاد و اشاره به گزینشی دیده شدن برخی از دانش آموزان بی‌بضاعت توسط نهادهای حمایتی، گفت: نهادهای حمایتی دارند خاله خورزویی برخودار می‌کنند، این رویه ناصحیح باید اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد؛ حجت الاسلام علی وحدانی فر امام جمعه شهر دهدشت امروز در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه که با محوریت پروژه مهر «بازگشایی مدارس» برگزار شد، با ابراز امیدواری از افزایش ۴۰ درصدی استقبال دانش آموزان از رشته های فنی و حرفه ای در شهرستان، گفت: افراد دارای مدرک‌ و بیکار یکی از معضلات جامعه هستند که می‌طلبد به این موضوع توجه ویژه شود.

وی نقش والدین در اداره مدارس را کم‌رنگ دانست و گفت: مدیران باید بخشی از کار را به والدین بسپارند.

حجت الاسلام وحدانی‌ فر به عدم مسئولیت پذیری برخی از مدیران اشاره کرد و افزود: مدیران باید مشکلات مدارس خود را حل کنند هیچ توجیهی وجود ندارد که مدیر بگوید گاز یا برق مدرسه قطع شده است.

وی با بیان اینکه برخی از مدیران عملا در مدارس مدیریت نمی‌کنند، گفت: در کارهای تربیتی معمولاً افراد کم انگیزه یا مسن انتخاب می‌شوند، این رویه به روح و روان دانش آموز آسیب می‌زند.

حجت‌الاسلام وحدانی فر یکی از علل های بی نظمی در شهر و مدارس را کارمندان ادارات عنوان کرد و گفت: کارمندان ادارات سر ظهر کار خود را تعطیل می‌کنند و سرویس رفت و آمد فرزندان خود از مدرسه می‌شوند.

وی تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم که به سمت قانون پذیری و اقناع پذیری در جامعه حرکت کنیم تا اینچنین مشکلاتی رفع شود.

امام جمعه دهدشت به کلاس های تقویتی اشاره کرد و گفت: برخی از معلم ها در کلاس درس مطالب را کامل توضیح نمی‌دهد و برای دانش آموزان کلاس تقویتی برگزار می‌کند، این شیوه تبدیل به یک رویه مضمون شده که خانوادها تحت فشار قرار می‌گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha